Promóció

Tippek tudatos online marketinghez

2017. július 05. szerda - 09:18 / PP
  •    

Az utóbbi években nem változott az értékesítést támogató tevékenységek köre és fontossága, de számos online kommunikációs csatorna – kezdve a Facebooktól a Google-n át – színesíti a megoldások tárházát. Mindezek új kihívásokat állítanak a vállalatvezetők elé, amelyekről Tornai István, az Aquarius Hand online-marketingstratégai tanácsadója beszélt lapunknak.

Az online marketingtevékenységből nyerhető adatok megmutatják, hogy milyen összefüggéseket kell feltárni, lehetővé teszik, hogy ezeket elemezzük, és – az adott információ birtokában – sikerre vigyük vállalkozásunkat. Ebben segít az Aquarius Hand egyedi módszertana, amely rendszerezett információkat szolgáltat a cégvezetők marketingstratégiáját meghatározó döntésekhez.

– Az online marketingcsatornák különböző mérőeszközei révén bárki láthatja költései eredményét, gondoljunk csak a pay per click típusú hirdetési kampányokra. Látható a kiadás hatékonysága, hasznossága és az is, hogy adott költés mekkora árbevételt generált: a látogatók hány százaléka vált vevővé, visszatérő vásárlóvá. Az adatok alapján a cégvezető pontos marketingdöntést hozhat anélkül, hogy elmerülne az információtengerben. Az online marketinggel foglalkozó ügynökségek, mint például mi is, komplex szolgáltatáscsomagokat kínálnak: a marketingtevékenység alapján képződött adatokat rendszerezzük, az egyes eszközöket pedig a vállalat üzleti céljához rendeljük adatalapú megoldásaink segítségével. Ezért az Aquarius Hand értékajánlatában szerepel – a kommunikációs kampányok menedzselése mellett – a stratégiai tervezés és a folyamatos auditálás is.

Tornai István, az Aquarius Hand online-marketingstratégai tanácsadója

Tornai István, az Aquarius Hand online-marketingstratégai tanácsadója

Más marketing hozzáállást kíván meg a vezetőktől a mai piaci környezet?

– Miközben a marketing alapfeladatai – a kommunikációs kampányok, a kreatív anyagok elkészítése – változatlanul fontosak, az új eszközök, online csatornák kezelése – különösen azok integrált alkalmazása – hatalmas versenyelőnyt jelent. Amennyiben a marketinget nem csupán egy kiadási sornak tekintjük a cég költségvetésében, hanem beruházásnak, kiaknázhatjuk ezt az előnyt.

Melyek azok az újdonságok, amelyek egy kkv számára létfontosságúak?

– A hatékony marketinghez nem elég, ha a kis-, közepes vállalkozás tisztában van szolgáltatása vagy terméke értékével, és ismeri célcsoportjait. A lehetséges ügyféleléréssel is tisztában kell lennie: kit, milyen felületen – Facebook, YouTube, Twitter, szakmai blog –, milyen hirdetési eszközzel tud hatékonyan megszólítani vagy éppen megtartani. Ma egy marketingkampány megtervezése úgy indul – összhangban az üzleti tervvel –, hogy felrajzoljuk a vásárlói utat, a potenciális vásárlók lehetséges ügyfélélményét, azt, hogy hogyan találkoznak értékajánlatunkkal, milyen típusú aktivitásokra szeretnénk őket sarkallni, és milyen kapcsolt szolgáltatásaink vannak, kezdve a kiszállítástól a termékleíráson át a tájékozódást segítő információkig. Ha ezt megfelelő stílusban, a megfelelő eszközökkel tesszük, az ügyfelek cégünk iránti elkötelezettségét is növeljük. Az Aquarius Hand a stratégiai tervezési folyamatban a cégeknél már felhalmozódott tudást és tapasztalatot segít továbbgondolni. Az adatvezérelt kommunikáció pedig lehetővé teszi, hogy állapotfelméréssel tegyük hatékonyabbá a cégek működését, hogy megmutassuk, az online térben jelenleg zajló folyamataik merre tartanak.

Milyen arányban élnek a kkv-k az új lehetőségekkel?

– Keveset tudunk még erről a piacról, bár készültek kutatások, amelyek egy része beszél arról, hogy a cégek egyre többet költenek a marketing-költségvetésükön belül online eszközökre. De ez korlátozott tudás. Ahhoz, hogy pontosabb képünk legyen a piaci szereplők tudásáról és gyakorlatáról, elindítottunk egy online kérdőívet az oldalunkon. Azok a vállalatvezetők, akik kitöltik, azt is megtudhatják, hogy a marketingdöntéseket hogyan hozzák meg általában versenytársaik, vagy hogy milyen faktorok veszélyeztetik online marketingjük hatékonyságát. A személyes tapasztalataim szerint sokan igyekeznek kihasználni az innovatív technológiákat, és sokan a korszerű tudást adó képzésekre sem sajnálják a pénzt. A Piac & Profit marketingkonferenciáinak népes résztvevői tábora is azt tükrözi, hogy a képzések ára beépül a cégek költségvetésébe. A jó pap holtig tanul, mondhatjuk: a jó online marketinges még tovább.

AH_csik_aq

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor