csr

adókedvezmény, csr, sporttámogatás, társasági adó

Sporttámogatás: célba érnek a pénzek

Szeicz András

A vállalatvezetők közül sokan felismerték: az alkalmazottak egészségének megőrzésére költött pénz hosszú távon megtérülő beruházás. De nem csak ezért kap ma nagyobb szerepet a sport az üzleti életben. A médiamegjelenéseket is generáló támogatás PR-értéke magas, segít a márkaépítésben, beépíthető a vállalat társadalmi felelősségvállalásába és nem utolsósorban költséghatékony, akár ha a béren kívüli juttatások bérnél kedvezőbb adójára, akár ha a társasági adót csökkentő látvány-csapatsportok támogatására gondolunk.

Tovább olvasom »
agrárszektor, beruházás, csr, élelmiszeripar, hungrana, innováció, piac és profit, piacesprofit.hu, Reng Zoltán, társadalmi szerepvállalás

Hungrana – az innováció útján

PP

Európa és hazánk egyik legjelentősebb kukoricafeldolgozó vállalata, a Hungrana Kft. – mely a magyar élelmiszeripari export 5,5 százalékát adja – az elmúlt tíz évben összesen több mint 225 millió euró értékben valósított meg kapacitásnövelő fejlesztéseket Szabadegyházán található gyárában. A beruházások jelenleg is folyamatosak. Az idén megkezdett közel 5 millió eurós fejlesztés, a biomasszakazán bővítése 2018 végére valósul meg. A beruházásnak köszönhetően a vállat csökkenteni tudja a jövőben az üvegházhatású gázok kibocsátását és fosszilis energiafelhasználását, ezzel is hozzájárulva környezete megóvásához.

Tovább olvasom »
adomány, csr, marketing, menedzsment, pr, társadalmi felelősségvállalás, vállalatok társadalmi felelősségvállalása

Kicsikként is lehetünk filantrópok

Szeicz András

Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.

Tovább olvasom »
csr, donald trump, felelős vállalat, felelős vállalatok, társadalmi felelősségvállalás

Eljött az aktivista vállalatok kora?

Timár Gigi

A vállalatok egyre többször a társadalmat megosztó, politikai témákban is felemelik a szavukat – legalábbis Amerikában. Trumpot például hirdetésekben igyekeztek meggyőzni a klímaegyezményben maradásról, most pedig, a negatív döntés után sorra állnak ki az elnökkel szemben. Itthon egyelőre az a cég, amelyik így tesz, vagy tenne, inkább csendben mond véleményt. De megéri a véleménynyilvánítás a kockázatot?

Tovább olvasom »
csr, magazin, vizes vb

Most érdemes költözni

PP

A májusi Piac&Profitban szó esik a garantált alapjövedelmet övező dilemmákról, körbejárjuk, hogy milyen következményekkel jár, ha egy vállalat állást foglal a társadalmat megosztó politikai kérdésben és megnézzük azt is, hogy a vizes világbajnokságból mit profitálhatnak a cégek, ha az egész országot foglalkoztató vizes vébére építik nyár eleji marketingkampányukat.

Tovább olvasom »
csr, felelős vállalat, felelős vállalatok, motiváció, önkéntesség, társadalmi felelősségvállalás, vállalatok társadalmi felelősségvállalása

A vállalatnak is megéri az önkéntes munka

piacesprofit.hu

Óvodák kerítését festő felsővezetők, hajléktalanoknak ételt osztó menedzserek, kórházak gyermekosztályait felújító informatikusok, hátrányos helyzetű fiatalokat mentoráló kollégák. Ma már Magyarországon is találkozhatunk a vállalati önkéntesség számos formájával, de az arra rászoruló intézményeknek nyújtott fizikai segítség mellett egyre elterjedtebb a pro bono, más néven tudás alapú önkéntesség is. Ezért indult most összefogás.

Tovább olvasom »
befogadó munkaerőpiac, csr, fogyatékkal élő, fogyatékosság-barát, hátrányos helyzetű munkavállalók, megváltozott munkaképesség, neked munka, nekem álom, társadalmi felelősségvállalás

Van, akinek munka, van, akinek álom

piacesprofit.hu

Országossá nőtte ki magát a Neked MUNKA, nekem ÁLOM! program, amelynek célja, hogy egy napra összehozza a fogyatékossággal élő, valamint a megváltozott munkaképességű álláskeresőket a fogadásukra nyitott vállalatokkal, cégekkel. Május 30-án Budapesten és 19 vidéki helyszínen rendeznek különleges nyílt napot, ahol a programra pályázó fogyatékossággal élő jelentkezőknek lehetőségük adódik bepillantást nyerni álommunkájukba. Idén várhatóan több mint 200 résztvevő és ugyanennyi munkáltató vehet részt a programban.

Tovább olvasom »
csr, greenwashing, környezetbarát, környezetbarát üzlet, környezetterhelés, ökobarát, pr, project red, reputáció, társadalmi felelősségvállalás

Markánsan ítélkeznek a dolgozók a hazug cégek felett

KlimaBlogger

Immár harminc éve, hogy a 80-as évek közepén megszületett a greenwashing kifejezés. A magyarul zöldre mosásnak fordítható kifejezés azt jelenti, hogy a cégek valamilyen látványos, környzetvédő programmal terelik el a figyelmet az alapjában véve mégis masszívan környezetszennyező tevékenységükről.

Tovább olvasom »
alternatív, csr, körforgásos gazdaság, körkörös gazdaság, megosztás gazdasága, sharing economy, társadalmi vállalkozás

Az új üzleti kulcsszó: empátia

Timár Gigi

Ha nem változik alapjaiban mostani, fogyasztáscentrikus világunk, közel az összeomlás – vallják egyre többen. A rendszerváltó szerepre számos alternatív gazdasági modell bejelentkezett már. Áttörést – most úgy tűnik – a társadalmi vállalkozások hozhatnak, a korábban sztárolt megosztásos vagy a magas szinten támogatott körforgásos gazdaság helyett.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor