Mást várnak a bankoktól a fiatalok

2017. július 24. hétfő - 10:15 / piacesprofit.hu
  •    

A 18-24 éves fiatalok több szempontból mást várnak egy banktól, mint az idősebb generációk – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból. Sokan közülük most választhatnak maguknak bankot: hamarosan kihirdetik a felvételi ponthatárokat, és a bankszámlával még nem rendelkező felsőoktatásba bejutott hallgatók számára eljöhet a számlanyitás ideje.

Július 26-án teszik közzé a felsőoktatási felvételi ponthatárokat az egyetemek és főiskolák, a tanulmányok megkezdése előtti felkészülésnek pedig sok esetben része az új bankszámla nyitása is. Erre szükség lehet ahhoz, hogy a diák maga tudja fizetni egyetemi vagy éppen kollégiumi költségeit, az albérlet díját, illetve annak közüzemi számláit, de ha például a szülők más városban laknak, akkor vészhelyzet esetén jól jön, ha néhány órán belül tudnak pénzt utalni a gyereknek.

Kép:Fotolia

Kép:Fotolia

A CIB Bank megbízásából a közelmúltban készített, reprezentatív kutatás szerint a 18-24 éves korosztály sok szempontból mást vár el a pénzügyi szolgáltatóktól, mint általában a felnőtt lakosság. A felmérésből kiderült, hogy az okostelefonos applikációt a teljes lakosság nagyjából egyharmada tartja fontos követelménynek a bankjával kapcsolatban, miközben a 18-24 éveseknél jóval magasabb, 45 százalékos ez az arány. Ez nem meglepő, hiszen a kutatás szerint ennek a generációnak 93 százaléka szokott mobileszközön internetezni, míg a teljes lakosság körében ez az arány 77 százalék. A 18-24 évesek 90 százalékának van okostelefonja, 87 százalékuk pedig szokott applikációkat letölteni rá. Azok, akik már rendelkeznek bankkapcsolattal, a pénzintézetük mobilalkalmazását is nagyobb arányban használják, mint a teljes lakosság: a 18-24 év közöttiek 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy letöltötte bankja applikációját, míg a teljes lakosság körében ez az arány 19 százalék. A banki mobilalkalmazást még nem használó fiatalok 60 százaléka azonban nyitott arra, hogy egy éven belül elkezdje használni az applikációt.

Távolról kell azonosítania minket a bankoknak
Az MNB új rendelete szerint személyes ügyintézés helyett például számítógép, okostelefon kamerája és mikrofonja révén − távolról is azonosíthatja magát egy ügyfél pénzügyi intézményénél. Emellett számos esetben – kiemelve a jelentős készpénzes tranzakciókat – szigorodnak az ügyfél-átvilágítás és az ehhez kapcsolódó monitoringtevékenység szabályai.

Az internetbank is népszerűbb a fiatalok körében: a megkérdezett 18-24 évesek 73 százaléka intézett banki ügyet az elmúlt egy évben ezen a csatornán, míg a teljes lakosságra nézve ez az arány kicsit alacsonyabb, 69 százalék. A 18-24 évesek 53 százaléka szokott internetbankban átutalásokat végezni, 51 százalék ellenőrzi számlaegyenlegét, 12 százalék használja információszerzésre, 10 százalék pedig mobiltelefon egyenlegfeltöltést is végez. Mivel a 18-24 évesek többsége már gyerekkorától kezdve használja az internetet, számukra az internetbank kevésbé számít innovatív, újszerű ügyintézési módnak: mindössze 64 százalékuk nyilatkozta azt, hogy ilyennek látja ezt a csatornát, míg a teljes lakosság 71 százaléka vélekedik így.

Az online ügyintézési lehetőségek mellett ennek a korosztálynak az is fontos, hogy a diákévek alatt alacsony költségek mellett bankolhasson: a 18-24 évesek közel háromnegyede számára a bankválasztásban fontos szempont, hogy az adott pénzintézet milyen díjakon kínálja termékeit.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor